Odpowiedzi

2010-02-04T16:28:04+01:00
A.Budujące:
-Wiatr:
Energia (Poprzez wiatraki)
-Woda
Energia (Hydroelektrownie)

b. Niszczące
Woda:
Powodzie
Wiatr:
Huragany, cyklony itp.
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:35:57+01:00
Gdy fale morza płyną i obijają się o klif,to klif zapada na du jest to działalność niszcząca.Gdy wiatr i woda zabierają piasek i przenoszą na drugi brzeg powstaje druga plaża jest to działalność budująca.Gdy prądy morski (czyli woda) zabierają ze sobą piasek tworzy się mierzeja i powstaje jezioro przybrzeżne jest to działalność budująca.
2 1 2
2010-02-04T16:47:59+01:00
Czynniki budujące wiatru to:
elektrownie wiatrowe

czynniki niszczące wiatru to :
huragany , trąby powietrzne,cyklony

czynniki budujące wody to:
elektrownie wodne,nanosi piasek i tworzy wyspy zwane łachami

czynniki niszczące wody to:
powodzie,sztormy,niszczy dno i brzegi oraz wszystko co stworzył człowiek(domy samochody,drogi) ,pogłębia doliny
9 3 9