Łączna powierzchnia dwóch największych żagli statku wynosi 197 m². Prostokątny żagiel ma długość 14 m, a szerokość 9,5 m. Drugi żagiel jest w kształcie kwadratu.Oblicz długość boku kwadratowego żagla.



Prosze o szybkie i dobre rozwiązanie. Napewno sie odzwdzięczę.:)

3

Odpowiedzi

2010-02-04T16:38:46+01:00
Łączna powierzchnia dwóch największych żagli statku wynosi 197 m². Prostokątny żagiel ma długość 14 m, a szerokość 9,5 m. Drugi żagiel jest w kształcie kwadratu.Oblicz długość boku kwadratowego żagla.

Pp - pole prostokątnego
Pp = 14*9,5
pp = 133m²

Pk = pole kwadratowego
Pk = 197 - 133 = 64m²
Pk = a²
a = ?
a² = 64m
a = √64
a = 8m

Długość boku kwadratowego żagla wynosi 8 metrów.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:41:03+01:00
Pp=14×9,5
Pp=133m²

197m²-133m²=64m²
Pk=64m²

Pk = a×a
więc 8×8=64
a=8m
5 4 5
2010-02-04T16:42:39+01:00
A - długość żagla prostokątnego = 14 m
b - szerokość żagla prostokątnego = 9,5 m
P - pole powierzchni żagla prostokątnego = ab = 14 razy 9,5 = 133m²
P1 - pole powierzchni wszystkich żagli = 197 m²
P2 - pole powierzchni kwadratowego żagla = P1 - P = 197m² - 133m² = 64m²
c - długość boku żagal kwadratowego = ?
P2 = c²
c = √P2 = √64 = 8m
odp
długość boku żagla kwadratowego wynosi 8 m
1 1 1