Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:44:30+01:00
A = 10 cm
h = ?

Wysokość dzieli bok, na który jest opuszczona na dwie równe części czyli 1/2 a = 5 w obliczeniach zastosuję b=1/2a=5

Z Pitagorasa:

h²+b²=a²
h² = a²-b²
h² = 10² - 5²
h² = 100-25
h² = 75
h =√75
h =√3×25
h = 5√3

Odpowiedź: Wysokość będzie miała długość 5√3
12 4 12
2010-02-04T16:45:58+01:00
A=10
h = (a√3) : 2
h=10√3:2
h=5√3
licze na naj:D
8 4 8