Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:49:11+01:00
Zacznę od budowy kom:

ciałko, jądro kom, dłuższa wpustka zwana Aksonem oraz krótsze zwane dendrytami

synapsa to miejsce w którym "spotykają" sie dendryt jednej komórki z aksonem drugiej (nigdy na odwrót tj dendryt z dendrytem, akson z aksonem), umozliwia to bardzo szybkie przekazywanie impulsu nerwowego(elektrycznego) z komórek do mózgu :]
2010-02-04T16:49:56+01:00
Synapsa - złącze, w którym impuls nerwowy przekazywany jest z jednego neuronu na inny neuron albo na komórkę wykonawczą (efektową)

Komórka nerwowa składa się z ciała komórki oraz dwóch rodzajów wypustek - dendrytów i neurytów (tzw. aksonów).