Podczas mrożnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku. Ma ono kształt prostokata o wymiarach 24m i 35 m. Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 l wody.Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 l. Ile wody uczniowie planowlai wylać na calę lodowisko? Ile razy conajmniej musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieżć całą potrzebna wode??
proszę o dobre rozwiazanie w jak najprostrzy sposób. nie braliśmy jeszcze pierwiastków .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:53:25+01:00
24x35=840m²
840x40=33600l
33600:5000=6.72≈7

Odp cysterna musiałaby przyjechać 7 razy
2010-02-04T16:57:35+01:00
P= 24m * 35m = 840m²
840m² * 40l= 33 600 l
33 600l : 5000 l ≈7


Ciężarówka będzie musiała przyjechać 7 razy.
1 1 1