Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:59:10+01:00
Elementy ukłądu oddechowego:
1. Jama nosowa;
Powietrze, które przechodzi przez jamę nosową zostaje:
- oczyszczone z kurzu dzięki śluzowi, rzęskom i włoskom,
- ogrzane,
- nawilżone.
2. Gardło;
Gardło jest odcinkiem, w którym krzyżują się drogi oddechowe i drogi układu pokarmowego.
3. Krtań;
Nagłośnia zamyka wejście do krtani w czasie połykania pokarmu. Rzęski poruszają się usuwając pyły lub inne zanieczyszczenia.
4. Tchawica;
Śluz wydzielany przez gruczoły śluzowe oraz falujące ruchy rzęsek ułatwiają wychwytywanie wdychanych drobin pyłów, które usuwane są w czasie odruchu kaszlu.
20 3 20
2010-02-04T17:40:39+01:00
1.jama nosowa/ustna
2,gardło
3,krtań
4,tchawica
5,oskrzela
6,płuca
11 3 11
2010-02-04T17:43:13+01:00
JAMA NOSOWA zachodzi w niej najskuteczniejsze oczyszczanie, nawilżanie i ogrzewanie powietrza.
GARDŁO łączy się z jamą nosową za pośrednictwem przewodu nosowo-gardłowego. To właśnie tędy przedostaje się ogrzane, nawilżone i oczyszczone powietrze, które następnie przedostaje się do krtani, tchawicy, oskrzeli i płuc.
KRTAŃ służy do wydawania dźwięków.
TCHAWICA dostarcza powietrze do płuc.
OSKRZELA służą do doprowadzania powietrza do płuc, a także jego ogrzewania, nawilżania i oczyszczania.

;)
10 2 10