Odpowiedzi

2010-02-06T09:49:57+01:00
Owady sa pasozytami czlowieka i zwierzat. Pasozytuja one na skorze oraz w organizmie. Przykladem sa muchy i komary, ktore wyssysaja krew ze skory. Kleszcze tak samo jak muchy i komary zywia sie krwia ludzi i zwierzat.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T10:25:42+01:00
Owady pasożytnicze stanowią dużą grupę. Do pasożytów tych zaliczamy m.in. kruszynki i owadziarki. Niestety pasożyty człowieka i zwierząt, są uciążliwe i szkodliwe, mogą ponad to przenosić drobnoustroje chorobotwórcze, mogą to być: wesz ludzka przenosząca zarazki tyfusu, pluskwa domowa przenosząca zarazki gorączki Q, komar widliszek przenoszący malarię, mucha tse-tse przenosząca śpiączkę.
3 3 3