Odpowiedzi

2010-02-04T17:35:50+01:00
Zad.1
odcinek a= 8 ( zastosowanie twierdzenia o kącie 30 stopni w trójkącie prostokątnym)

odcinek b
a2 + b2= c2
b2=c2- a2
b2= (3√5)2 – (3√3)2
b2= 45 – 27
b2= 18
b= √18
b= 3√2

Zad.2
(a√3)/2= 12√3
Skracamy pierwiastki a następnie mnożymy na krzyż ( jak proporcje).
I wychodzi :
a= 2×12 z tego wynika, że a= 24
Ob.= 3 × 24
Ob.= 72
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:59:41+01:00
A)h=1/2a pierwiasta z 3
6=1/2apierwiastka z 3 |:pierwiastek z 3
6/pierwiastek z 3 =1/2 a |*2
a=12/pierwiastek z 3 *pierwiastek z 3/pierwiastek z 3 = 4 pierwiastków z 3

2
h=1/2a pierwiastka z 3 |*2
24 pierwiastków z 3 = apierwiastków z 3 |:pierwiastek z 3
a = 24
Obw= 3*24=72