Do pierwotnego uzwojenia transformatora dopływa z elektrowni prąd o natężeniu 100 A. Jakie jest natężenie prądu w uzwojeniu wtórnym transformatora, jeżeli napięcie na tym uzwojeniu wynosi 22 000 V, a napięcie na uzwojeniu pierwotnym 2 200 V?

2

Odpowiedzi

2010-02-04T16:59:44+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:02:38+01:00
Dane : Szukane : Wzór: Uw Ip
Ip = 100 A Iw=? Up = Iw
Uw =22000V Uw*Iw=Up*Ip / Uw
Up =2200V

Rozwiązanie :
Iw 2200V*100A
22000 V kreska ułamkowa nad 22000 V i zera się skrócą i wychodzi 10 A
Natężenie na uzwojeniu wtórnym wynosi 10 A