Odpowiedzi

2010-02-04T17:04:03+01:00
Praca rusyfikatorów w Klerykowie była syzyfową pracą ponieważ nikt nie chciał mówić, czytać i pisać innym językiem niż swoim własnym, ojczystym.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:05:43+01:00
Praca rusyfikantów w Klerykowie była pracą syzyfową, ponieważ na każdym kroku pojawiały się przejawy polskości. Największym tego dowodem jest chciażby recytacja ,,Reduty Ordona" przez Bernarda Zygra, w trakcie której nauczycielowi języka polskiego pociekły łzy. Podczas spotkań na górce u Gontali młodzierz potajemnie czytała polską literaturę.