Zad 1
Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 43cm.
Podstawa tego trójkąta o 2 cm krótsza od ramiennego.
Oblicz Długości boków tego trójkąta.
zad 2
W pewnym gospodarstwie zasiano żyto na 30 h ziemi, co stanowi 20% całego obszaru tego gospodarstwa. Ile hektarów ziemi było w tym gospodarstwie?


sparwdzian jutro z tego

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:06:39+01:00
Zadanie 1.
2a+b=43
b-2=2a /*-1

2a+b=43
-b+2=-2a
4a=41
a=10,25
b=2a+2=20,5+2=22,5

zadanie 2.
30 h - 20 %
x - 100 %
i na krzyż mnożymy.

30h * 100% = x * 20 %
3000= 20x /: 20x
x= 150h :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:07:20+01:00
Zad1.
a-długość ramienia
(a-2)- długość podstawy
obw= 2a + (a-2)
obw=43
43= 2a + a-2 / +2
45= 3a /3
a=15
b=15-2
b= 13
ramiona są równe 15cm a podstawa 13

zad.2
30 h - 20 %
x - 100 %
proparcje
30h * 100% = x * 20 %
3000= 20x /: 20x
x= 150h
1 5 1
2010-02-04T17:10:01+01:00
1.
Dane:
obw. trójkąta- 43cm
ramię trójkąta- x
podstawa- x-2

x+x+x-2=43
3x=43+2
3x=45/:3
x=15

15-2=13

spr. 15+15+13=43

Odp.Ramiona tego trójkąta mają po 15cm, a podstawa 13cm.


2.
Dane:
30h=20%

30x5=150 (bo 20%x5=100%)
(można to też zrobić na proporcje ale tutaj trudno to napisać)

Odp.W tym gospodarstwie było 150 hektarów ziemi.


PoZDRAWIAM I POLECAM SIĘ NA PRZYSZŁOŚĆ ;)