Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:08:09+01:00
Słynni zawodnicy sumo, Konishiki oraz Akebono, ważą razem 440kg. Konishiki jest o 32 kg cięższy. Ile waży każdy z nich??

440-32=408
408:2=204 kg tyle waży Akebono
204+32=236 kg tyle waży Konishiki
2010-02-04T17:10:04+01:00
X+32- waga Konishiki
x- waga Akebono


(x+32)+x=440
x+32+x=440
2x+32=440
2x=440-32
2x=408 /:2
x=204 - waga Akebono

204+32=236- waga Konishiki

Odp:Konishiki waży 236 kg, a Akebono 204 kg.