Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:17:24+01:00
Rodzaje dziobów; (dz.skrót od dziób)
-dz. wszystkożerny
-dz.owadożercy
-dz.ziarnożercy
-dz. do skubania szyszek
-dz.nektaropijcy
-dz.do kłucia w drewnie
-dz.do przcedzania
-dz.do zbierania z powierzchni
-dz.do drążenia w błocie
-dz.filtracyjny
-dz.do rybołustwa z powierzchni
-dz.do rybołustwa pod wodą
-dz.padlinożercy
-dz. drapieżnika
Rodzaje nóg;
-
33 3 33
Jak się nazywa nektaropijca?
2010-02-04T17:37:44+01:00
Ptaki drapieżne do chwytania i przenoszenia ofiary potrzebują ostrych i zakrzywionych pazurów.
U bażantów dwa palce skierowane są do przodu, a dwa do tyłu.
Kaczki, gęsi i łabędzie używają w wodzie swoich błotniastych stóp jak wioseł.
Wróble mają trzy palce skierowane do przodu oraz jeden do tyłu.

Sieweczki mają trzy palce potrzebne im do szybkiego biegania.
Dzięcioł ma długie i zakrzywione szpony aby czepiać się drzew.

DZIOBY
nektarniki mają długie cienkie dzioby, które zanurzają w kwiatach i którymi piją słodki nektar.
Krotki dziób łuszczaków może wytworzyć dużą silę potrzebną do rozłupywania ziaren.
Sójki są wszystkożerne i ich dzioby nie muszą mieć określonego kształtu.
24 3 24