Odpowiedzi

2010-02-04T17:12:56+01:00
Obwód podstawy dzielimy na cztery równe części: 10 cm : 4 = 2.5cm.
2.5cm *(razy) 3.5cm =8.75cm (kwadratowych) * 4 = 35cm (kwadratowych)
Odp:Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wynosi 35cm(kwadratowych)

Mam nadzieje ze pomoglam ;)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:13:50+01:00
Obliczam pole powierzchni bocznej : 20 cm * 5 cm = 100 cm kwadratowych teraz ze wzoru na pole całkowite mogę obliczyć pole podstawy : P całkowite = 2 * Ppodsawy + P powierzchni bocznej 120 cm kwadr = 2 * Pp + 100 cm kwadr 120 cm kwadr - 100 cm kwadr = 2 * Pp 20 cm kwadr = 2 * P p Pp = 20 cm kwadr : 2 = 10 cm kwadratowych a) Pole powierzchni bocznej = 10 cm * 3,5 cm = 35 cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:13:55+01:00
Sciany boczne są prostokątami :2 o bokach 5,5cm na 12cm i 2 o bokach:3cm na 12cm
pole boczne to suma ich pól
pole boczne=2ah+2bh
a=5,5cm
b=3cm
h=12cm
pole boczne=2×5,5×12+2×3×12=132+72=204cm²



licze na najj na zachete