Odpowiedzi

2010-02-04T17:18:27+01:00
15% = 15/100
15/100 * 50zł = 750/100 = 7,5zł

4% = 4/100
4/100 * 35 = 140/100 = 1,4

61% - 61/100
61/100 * 20 = 1220/100 = 12,2

106% = 106/100
106/100 * 60 = 6360/100 = 63,6
2010-02-04T17:18:43+01:00
/ - kreska ułamkowa

15 % kwoty 50 zł= 50zł * 15% lub 50 * 15/100 = 7,5 zł
50 * 15/100 = 750/100 = 7,5 (małe wyjaśnienie :)

4 % liczby 35 = 35 * 4% lub 35 * 4/100 = 1,4
35 * 4/100 = 140/100 = 1,4

61 % liczby 20 = 20 * 61% lub 20 * 61/100 = 12,2
20 * 61/100 = 1220/100 = 12,2

106 % liczby 60 = 60 * 106% lub 60 * 106/100 = 63,6
60 * 106/100 = 6360/100 = 63/6

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:21:23+01:00
1% = 1/100 (jedna setna) = 0,01 (jedna setna)
15% = 15/100 (piętnaście setnych) = 0,15 (piętnaście setnych)
106% = 106/100 (sto sześć setnych) = 1,06 (jedna cała i sześć setnych)


15 % kwoty 50 zł= 15/100 × 50 = 15×50 /100 = (można skrócić 50 i 100 przez 50 wtedy mamy 50:50=1 i 100:50=2) = 15×1 /2 = 15/2 = 7,5 zł = 7 zł i 50 groszy

4 % liczby 35 = 0,04 × 35 = (na kalkulatorze policzyłem) 1,4 zł = 1 zl i 40 groszy

61 % liczby 20 = 61/100 × 20 = (skracam 20 i 100 przez 20) 61/5 × 1 = 61/5 = 12,2 zł = 12,20 zł = 12 zł i 20 gr

106 % liczby 60 = 106/100 × 60 = (60 i 100 przez 20) 106/5 × 3 = 318/5 = 63,6 zł = 63 zł i 60 groszy

Proszę o naj