Wytwarzając wodę gazowaną trzeba wiedzieć, że w 100g wody o temperaturze 25°C można rozpuścić maksymalnie 0,145g tlenku węgla (IV). Oblicz, jaka objętość tego gazu jest potrzebna do nasycenia 250g wody o temperaturze 25°C. Gęstość tlenku węgla (IV) w tej temperaturze wynosi 1,811 g/dm3

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:17:40+01:00
0,145*2,5=0,3625

Q=m/V
1,811=0,3625/V /*V
1,811V=0,3625 /:1,811
V=0,2dm³
prosze daj najlepszą prace pliss!!!


pzdr
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:29:39+01:00
250/100=2,5
2,5*0,145=0,3625g
v=m/d
v-objetosc
m-masa
d-gestosc
v=0,3625/1,811=0,2dm3
6 4 6