Nie umiem pomocy!

A)[15-3²]:3²+3:[4²-2];5²-4]=
b) 6⅛+(⅔x½)=
c)3,14+(8,02x¼)

Co jest większe?
+2,18czy 2⅕
3,4 czy 2 i 8/20
2⅛ czy 3,6
-3,1 czy 3i2/20
+2,85 czy 2 i 170/200
6,25 czy 6¼

Oblicz
(-¾) + (-½)+(-3½)+(-8/10)=
10+(-2,4)+(+4⅓)+(-2⅙)==
Proszę o pomc jak najszybciej

2

Odpowiedzi

2010-02-04T17:20:25+01:00
Pierwszego za bardzo nie umiem.

Co jest większe?
+2,18czy 2⅕ to 2
3,4 czy 2 i 8/20 to 1
2⅛ czy 3,6 to 2
-3,1 czy 3i2/20 to 2
+2,85 czy 2 i 170/200 to 1
6,25 czy 6¼ równe
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:33:56+01:00
+2,18czy 2⅕ - 3 i 1/3
3,4 czy 2 i 8/20 - 3,4
2⅛ czy 3,6 - 3,6
-3,1 czy 3i2/20 - 3 i 2 /20
+2,85 czy 2 i 170/200 - 2,85
6,25 czy 6¼ - są równe

c)3,14+(8,02x¼) = 3,14 + ( 8 i 2 / 100x 1/4) = 3,14 + ( 802/100x1/4)= 3,14 + 802/400 = 3,14 + 2,005=5,145

(-¾) + (-½)+(-3½)+(-8/10)=(-¾)+ (-²/₄) + ( -⁷/₂)+(-⁸/₁₀) = (-⁵/₄)+ (-¹⁴/₁₀)+(-⁸/₁₀) = (-⁵/₄)+(-²²/₁₀)=(-⁵⁰/₄₀) + (-²²/₁₀) = (-⁷²/₄₀)=1,8