W kufrze jest 5 skrzyń, w każdej skrzyni są 3 pudełka, a w każdym pudełku jest 10 złotych monet.Kufer , skrzynie i pudełka są pozamykane na klucz.Ile co najmniej zamków trzeba otworzyć , aby wybrać 50 monet ???
PROSZĘO UZASADNIENIE ODPOWIEDZI I OBLICZEŃDO ZADANIA

3

Odpowiedzi

2010-02-04T17:21:27+01:00
Otwierasz 1 kufer, 2 skrzynie i 5 pudeł
1+2+5=8
2 2 2
2010-02-04T17:21:50+01:00
1+2+5=8

Licze na naj:)))
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:29:56+01:00
Trzeba otworzyc kufer czyli to jest 1 zamek. Nastepnie 1 skrzynie i tu jest nastepny zamek. W tej skyrzyni trzeba otworzyl 3 podela, czyli to sa 3 zamki. Jeszcze trzeba otworzyc 1 skrzynie, czyli znow 1 zamek. I w tej skrzyni otworzyc dwa podolka czyli to sa 2 zamki. Wtedy usyzkamy 50 monet.

1+1+3+1+2=8

Odp: Trzeba otworzyc co najmniej 8 zamkow. :)
3 3 3