Odpowiedzi

2010-02-04T17:24:45+01:00
V=PpH
Pp=πr²
Pp=25π
H=15
V=375π=375*3.1=1162,5cm³
1 litr=1dm

1cm³=1/1000dm³
1162,5cm3=1,1625litrów :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:25:14+01:00
Najpierw musisz obliczyć pole podstawy:
P=πr²
P=3,1razy5²
P=3,1 razy 25
P=77,5cm²
V-objętość
V=77,5 razy 15
V=1162,5 cm³=1,1625l
1dm=10cm
1dm³=1000cm³

Odp. W wazonie wypełnionym po brzegi znajduje sie 1,1625 l wody.