Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:26:53+01:00
Osiagniecia :
-poznanie właściwości igły magnetycznej
-wynalazek czcionki drukarskiej
-systemy irygacyjne
-Wielki Mur Chiński
-pałace cesarskie
-odlewanie metali-metalurgia
-wynalazek prochu strzelniczego
-początki jedwabnictwa
-wyrób papieru, szkła i porcelany
-pismo piktograficzne pedzlem na jedwabiu
Kultura ;
Dzieje Chin to frapującakronika sięgająca daleko w przeszłość, do czasów ginących w pomroce dziejów. Kolejne okresy historyczne układają sie w epos, rojący sie od ostaci dzikich tyranów oraz chytrych oporunistow, ktorzy wladali tym olbrzymim panstwem az do współczesnosci. Niektórzy historycy uznają 6000 r.p.n.e. jako date narodzenia sie cywilizacji chinskiej. Prastare legendy opowiadają o Pangu, który stworzył świat i oddzielił niebiosa od ziemi. Trzy bóstwa kolejno tworzyły ludzi, nauczyły ich hodowli zwierząt, uprawy ziemi oraz przekazaly wiedzeo leczniczych właściwosciach roślin. Pierwsze, Fuxi, sformułowało osiemtrygamów I-Ching(starozytna księgfa o przepowiadaniu przyszłości). Schedę po wspomnianym tercecie przejmowały pozniej inne mityczne istoty. Najwięklszym szacunkiem dazono Żółtego Cesarza, uznawanego za praprzodka. Jemu tez przypisano stworzenie taoizmu, a z innych wielkich osiągnięć chińskiej cywilizacji takze stworzenie łodzi, udoskonalenie hodowli bydła i rozpowszechnianie bambusa w całym kraju. Chińskie mity opowiadają tez o tym jak Wielki Yu pokonał powodzie i okiełznał rzekę Jangcy, stworzenie wiatrów powierzająć Chang Jie
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:30:09+01:00
Osiągnięcia naukowe: - medycyna (robili lekarstwa z roślin, zwierząt i soli mineralnych), - pismo drukowe Osiągnięcia techniczne - wielki mur, - pismo - porcelana - proch strzelniczy - metalowy pług, -magnes - jedwab - pałace



kultura chin to jest link
http://www.odyssei.com/pl/culture/chiny.php