Wykonaj obliczenia :
a ) 7 % pewnej liczby to 42 . Jaka to liczba
7 % to 42
1 % to ....
100% to ....
Szukana liczba: ....

b) 8% pewnej liczby to 40. Jaka to liczba ?
8% to 40
1% to ....
100% to ....
Szukana liczba: ....

c ) 15 % pewnej liczby to 45. Jaka to liczba ?
15 % to 45
1% to ....
100 % to ....
Szukana liczba ....

d ) 21 % pewnej liczby to 84. Jaka to liczba ?
21 % to 84
1 % to ....
100% to ....
Szukana liczba ....

e) 4 % pewnej liczby to 16. Jaka to liczba: ....
4 % to 16
1 % to ....
100% to ....
szukana liczba : ....

f) 8 % pewnej liczby to 4. Jaka to liczba ?
8% to 45
1 % to....
100% to ....
Szukana Liczba: ....

g) 40 % pewnej liczby to 16. Jaka to liczba ?
40 % to 24
10 % to ....
100% to ....
Szukana liczba : ....

h ) 90 % pewnej liczby to 270. jaka to liczba ?
90 % to ....
10 % to ....
100 % to ....
Szukana liczba : ....

i ) 60 % pewnej liczby to 186 jaka to liczba ?
60 % to ....
10 % to ....
100% to ....
Szukana liczba : ....

Z obliczeniami ok pliss (Jak naj szybciej )

3

Odpowiedzi

2010-02-04T17:30:07+01:00
A) 1% to 6
100% to 600
b) 1% to 5
100% to 500
c) 1% to 3
100% to 300
d) 1% to 4
100% to 400
e) 1% to 4
100% to 400
f) 1% to 0,5
100% to 50
g) 10% to 6
100% to 40
h) 90% to 270
10% to 30
100% to 300
i) 60% to 186
20% to 62
10% to 31
100% to 310

Mam nadzieje ze się nie pomyliłam :) ..
Pozdro :)
2010-02-04T17:33:25+01:00
A)7%42
1%6
100%600

B)8%40
1%5
100%500

c)15%45
1%3
100%300
d)21%84
1%4
100%400
e)4%16
1%4
100%400
f)8%40
1%5
100%500
g)40%16
10%4
100%400
h)90%270
10%30
100%300
i)60%186
10%31
100%310
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:34:05+01:00
A ) 7 % pewnej liczby to 42 . Jaka to liczba
7 % to 42
1 % to 6 bo 42:7=6
100% to 600 bo 6*100=600
Szukana liczba: 600

b) 8% pewnej liczby to 40. Jaka to liczba ?
8% to 40
1% to 5 bo 40:8=5
100% to 500 bo 5*100=500
Szukana liczba: 500

c ) 15 % pewnej liczby to 45. Jaka to liczba ?
15 % to 45
1% to 3 bo 45:15=3
100 % to 300 bo 3*100=300
Szukana liczba 300

d ) 21 % pewnej liczby to 84. Jaka to liczba ?
21 % to 84
1 % to 4 bo 84:21=4
100% to 400 bo 4*100=400
Szukana liczba 400

e) 4 % pewnej liczby to 16. Jaka to liczba:
4 % to 16
1 % to 4 bo 16:4=4
100% to 400 bo 4*100=400
szukana liczba : 400

f) 8 % pewnej liczby to 4. Jaka to liczba ?
8% to 4 jak tu ma byc 4
1 % to 0,5 bo 4:8=0,5
100% to 50 bo 100*0,5=50
Szukana Liczba: 50

g) 40 % pewnej liczby to 16. Jaka to liczba ?
40 % to 16 jak tu ma być 16
10 % to 4 bo 16:4
100% to 40 bo 4 *10
Szukana liczba : 40

h ) 90 % pewnej liczby to 270. jaka to liczba ?
90 % to 270
10 % to 30 bo 270:9
100 % to 300 bo 30*10 [30 to 10%]
Szukana liczba : 300

i ) 60 % pewnej liczby to 186 jaka to liczba ?
60 % to 186
10 % to 31 bo 186:6
100% to 310 bo 31*10
Szukana liczba : 310
1 5 1