Odpowiedzi

2010-02-04T17:29:25+01:00
Pioro służy ptakom do:
-latania
-przykrywania ciała
-ozdoby
-chamowania przy lądowaniu
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:33:02+01:00
Pióra(na skrzydłach) przede wszystkim umożliwiają lot, sa lekkie (pneumatczne), tylnie pióro- lotka umożliwia sterowanie podczas lotu,ponadto pomagają w termoregulacji ciała(pióra puchowe)+ ptaki strosząc pióra doskonale potrafią chronić się przed działaniem zimna
12 3 12