Odpowiedzi

2010-02-04T17:31:38+01:00
Układ nerwów (żyłek, wiązek przewodzących) w liściach, działkach i płatkach kwiatu.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:33:31+01:00
Nerwacja liścia- układ nerwów liścia, może być otwarta (nerwy ślepo kończą się i nie łączą sie ze sobą), zamknięta (odgałęzienia końcowe nerwów są ze sobą połączone). Jesli chodzi o ułożenie nerwacji w liściu wyróżniamy nerwację :
-dłoniastą,
-pierzastą,
-siateczkowatą,
-równoległą,
-wachlarzowatą.

pzdr ;)
4 2 4
2010-02-04T19:57:18+01:00
Nerwacja-użyłkowanie-układ nerwów(żyłek,wiązek przewodzących) w liściu.N.możne być dłoniasta ,gdy z nasady liścia wybiega kilka nerwów pierwszego rzędu,które rozchodzą się promieniście ku obwodowi liścia;pierzasta,gdy z nasady liścia wybiega nerw główny,od którego odchodzą nerwy boczne;równoległa,gdy z nasady liścia wybiega kilka nerwów ustawionych równolegle lub łukowato ;)
3 3 3