Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:37:57+01:00
2g * 4 = 8g

3,5g / cm³ = 8g / x /* x

3,5g/cm³ * x = 8g /: 3,5g/cm³

x = 2,28571429 cm³

ma objętość równą 2,28571429 cm³
14 3 14
2010-02-04T17:40:46+01:00
D = 3,5 g/cm^3
to znaczy:
1 cm ^3 ma masę 3,5 g

1 karat = 2g
4 karaty = 8 g

układamy proporcję :
1 cm^3 = 3,5 g
x cm^3 = 8 g

mnożymy na krzyż:
X cm^3 * 3,5 g = 1 c,m^3 * 8g

X = 2, 29 cm^3
znaczek ^ = do potęgi
16 4 16