Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:40:56+01:00
A= 1,5dm
b= 42cm=4,2dm
c= 8dm

V=a×b×c
V=1,5×4,2×8
V= 50,4dm³= 50,4 l
2010-02-04T17:41:13+01:00
Dane

a=1,5dm
b=42cm=4,2dm
h=8dm

Wzór V=a*b*h

Obliczenia

V=50,4 dm³
1dm³ to 1l

Więc akwarium pomieści 50,4 litra wody
  • 1lo
  • Rozwiązujący
2010-02-04T17:44:36+01:00
A=1,5dm
b=42cm=4,2dm
c=8dm

V=abc
V=1,5dm*4,2dm*8dm
V=50,4dm3

Pamiętamy że 1dm3=1l

a więc akwarium pomieści 50,4 litry wody