Z samolotu wyskakuje skoczek spadochronowy. Przez jakiś czas spada on ruchem przyspieszonym, a potem jego ruch staje się jednostajny (cały czas leci bez otwartego spadochronu). Wyjaśnij, co dzieje się z jego energią potencjalną (zmniejsza się wysokość, a szybkość nie rośnie).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:46:18+01:00
Jego Ep musi sie zamieniac na inny rodzaj energii i prawdopodobnie bedzie to energia cieplna. podobnie jak meteor wpadajacy w atmosfere sie rozgrzewa, tak i on bedzie sie rozgrzewal i powietrze wokol niego
1 5 1
2010-02-04T17:52:22+01:00
Wzór na energie potencjalna to Ep=m*g*h

czyli ruch ten zalezy od masy ciala sily grawitacjii i wysokosci.
a jesli wysokosc sie zmniejsza to automatycznie predkosc ciala maleje.

przyklad.
m=70kg
g=10m/s(do kwadratu)
h=1000m
Ep=1000*10*70=700000(J)
a gdy za h podstawimy 500 to Ep bedzie wynosic
Ep=70*10*500=350000

wniosek: wraz ze wzrostem h Ep sie zwieksza.

to tak mniej wiecej;p
2 5 2