Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:44:55+01:00
Promień okręgu =½d kwadratu
½d=4dm→d=8dm

d=a√2
8=a√2
a=8√2:2=4√2
odp. bok kwadratu ma 4√2dm, co = około 4×1,41=5,64dm
2010-02-04T17:46:26+01:00
R=4dm
d=2r
d=8dm
d=a√2 /√2
d÷√2=a
a=8÷√2dm

@2up po co dzielisz jeszcze raz przez 2?
2010-02-04T17:47:42+01:00
Przekątna kwadratu jest równa średnicy okręgu
p=2r
p=2*4dm=8dm
p=a√2
gdzie a - bok kwadratu
a=p/√2=8/√2=8√2/(√2*√2)=8√2/2=4√2