Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:49:24+01:00
Żyły:
- doprowadzają krew do serca, (czyli są cieńsze od tetnic)
- posiadają zastawki przeciwdziałające cofaniu się krwi,
- cechują się dużym światłem i cienką ścianą,
- są elastyczne,
- transportuje krew bez tlenu.
Tętnice:
- pompują krew z serca,
- panuje w nich wysokie ciśnienie, (czyli są grubsze od żył)
- nie posiadają zastawek,
- posiadają względnie grubą ścianę i mniejsze światło,
- transportuje krew z tlenem.

pozdro :)
14 4 14
2010-02-04T17:50:57+01:00
Tętnice:
* wyprowadzają krew z serca
* mają ściany grube i elastyczne
* zawierają tkankę łączną sprężystą co oznacza że mogą ulegać odkształceniom i pulsować
* grubsza warstwa mięśniowa niż w żyłach
* w tętnicach znajdują się zakończenia nerwów układu autonomicznego: regulują napięcie mięśni, tempo przepływu krwi i ciśnienie krwi
* jest w nich duże ciśnienie krwi

Żyły:
* prowadzą krew z tkanek do serca
* mają cieńsze ściany niż tętnice i są mniej elastyczne
* są bardziej rozciągliwe niż tętnice
* mają zastawki zapobiegające cofaniu się krwi
* rozprowadzają krew to różnych tkanek w organizmie
* mniejsze ciśnienie krwi niż w tętnicach

Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam:)
9 4 9