Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:45:31+01:00
Zadanie na twierdzenie pitagorasa.
Drzwi to prostokąt. Liczymy więc przekątną! Jeżeli będzie większa od wymiary lustra to wiadomo że pochylając je można przejść przez drzwi.
Dane:
a=1m
b=2m
Szukamy
C
Twierdzenie pitagorasa:
a²+b²=c²
czyli
c= √a²+b²
Podstawiamy:
c=√1²+2²=√5= 2,36 m
DA SIĘ:)


dasz najjjj
2 4 2
2010-02-04T17:46:25+01:00
Narysuj prostokąt ktory u dołu ma dł 1m a z boku 2m. zrób przekątną tego prostokątu i masz trójkąt prostokątny. a²+b²=c²
1²+2²=c²
c²=5
c=√5≈więcej niż 2,2m o troszke... więc pod ukosem to lustro da się przecisnąc :)
1 1 1