Rowerzysta jedzie z miejscowości A do do B z prędkością v1=40km/h i natychmiast wraca z prędkością v2=20km/h. Oblicz średnią prędkość rowerzysty. Wyprowadż wzór na średnią prędkośc. bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję za chęci

2

Odpowiedzi

2010-02-04T17:56:18+01:00
V1=40
v2=20

czas potrzebny na przejechanie a A do B = t1
z B do A = t2 = 2t1 (predkosc 2x mniejsza, wiec czas 2x wiekszy musi byc)

s1=v1t1
s2=v2t2

Vsr=s calkowita/t calkowity = (v1t1+v2t2)/t1+t2=(v1t1+2V2t1)/3t1=t1(v1+2v2)/3t1=(v1+2v2)/3=80/3=26,6km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:58:48+01:00
V=s/t

Musimy wyznaczyć wszystkie dane:
V1=40
V2=20
S1=S2
t2=2t1 Bo jeśli przejechał ta sama droge 2 razy wolniej to czas musiał miec 2 razy większy.

V2=S1/2t1
V1=S1/t1

Vs=S/t
Vs=2S1/3t1

Vs=2V1*T1 / 3T1
Vs=2V1/3
Vs=80/3
Vs≈26,6km/h