Mam kilka pytań co do lektury Romeo i Julia:
1. Jakaś notatka biograficzna o autorze [kilka zdan]
2. Czas i miejsce akcji całego utworu oraz poszczególnych aktów.
3. Wiadomości o Romeo i Julii
3. Kim są bohaterowie: Merkucjo, Tybalt, Eskalus, Baltazar, Parys, Marta, Benwolio, brat Jan [ojciec Laurenty] tak ok po jednym zdaniu do każdej postaci
czekam na szybką odpowiedz;) z góry dziekuję xd

2

Odpowiedzi

2010-02-04T17:53:25+01:00
William Szekspir ur. prawdopodobnie 23 kwietnia 1564. miejsce ur. Stratford-upon-Avon, zm. 23 kwietnia 1616 .angielski poeta, dramaturg, aktor. Powszechnie uważany za jednego z najwybitniejszych pisarzy literatury angielskiej

2.Dramat rozgrywa sie się w Weronie i Mantui.
3.Przedstawia historię tragicznej miłości dwojga młodych ludzi, którzy stali się wzorcami romantycznych kochanków.Romeo Montecchi dowiaduje się o balu w domu rodziny Capulettich, gdzie ma pojawić się jego wybranka. Udaje się tam wraz z grupą przyjaciół i poznaje Julię - wkrótce dochodzi do pierwszych pocałunków tych dwojga. Pod osłoną nocy Romeo udaje się pod balkon Julii i wyznaje jej miłość; ta jednak - ze względu na mrok - nie wie kto czeka pod balkonem. Odpowiada więc, że jedyną osobą, którą kocha jest członek zwaśnionego rodu, Romeo Montecchi. Słysząc to młodzieniec postanawia ujawnić swoją tożsamość. Następnego dnia nastolatkowie (Julia ma niespełna 14 lat, a Romeo 16) biorą ślub w celi ojca Laurentego.Wkrótce w Weronie dochodzi do konfliktu pomiędzy przyjaciółmi młodzieńców. Pojedynek pomiędzy Tybaltem (krewnym Capulettich) a Merkucjem (przyjacielem Romea) kończy się śmiercią tego ostatniego. Kiedy dowiaduje się o tym sam Romeo, dochodzi do kolejnego pojedynku, tym razem pomiędzy tytułowym bohaterem a samym Tybaltem, w którym Tybalt ginie. Karą za śmierć Tybalta ma być wygnanie Romea. Pani Capuletti informuje Julię, że ta wyjdzie za mąż za Parysa. Nie chcąc popełnić bigamii, Julia wypija otrzymaną od ojca Laurentego miksturę, która wprawia ją w stan podobny do śmierci.

Laurenty chce poinformować o całej sytuacji Romea, jednakże wieści te nie docierają do niego. Na cmentarzu, po zobaczeniu Julii spoczywającej w trumnie, zrozpaczony Romeo podejmuje decyzje o samobójstwie. Dochodzi do przebudzenia Julii, która - widząc śmierć Romea - postanawia przebić swoją pierś sztyletem i również umiera. Ojciec Laurenty tłumaczy przybyłym na miejsce członkom rodzin całe zajście, co prowadzi do pojednania pomiędzy rodami Montecchich i Capulettich.
4.Merkucjo - krewny księcia, przyjaciel Romea
Tybalt - krewny Pani Capuletti
Ojciec Laurenty/Brat Wawrzyniec[14] - franciszkanin
Escalus - książę panujący w Weronie
Parys - młody hrabia, szlachetnego rodu, krewny księcia
Marta - opiekunka i powiernica Julii
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:55:00+01:00
1. William Shekspir - wybitny angielski dramaturg urodził sie 1564 . Wystepował w wielu teatrach oraz wystawił wiele sztuk . Najsłynniejsze to : " Romeo i Julia" I "hamlet "
2.Akcja rozgrywa sie w weronie . Czas jest nie do końca zbadany ale ustala sie około 1592 r.
3.Romeo - syn Monteków , mąz julii . Zabil Tybalta. Pokazuje on na ile jest w stanie zrobic zakochany człowiek.
Julia - córka z domu Kapuletów , jej ojciec chciał aby wyszła za Parysa. Ma swoja piastunke -Marte która się nią opiekuje.
4. Eskalus - siąze panujący w weronie
Parys - krewny ksiecia
Tybalt - krewny Pani Kapulet
Merkusjo - krewny ksiecia
Benwolio - przyjaciel romea
Marta- piastunka Julii
Ojciec Laurenty - ojciec franciszkanin
baltazar - służący romea

Nie brałam tego z internetu tylko mam opracowanie i z właśnych notatek z Lekcji. Mam nadzieje ze pomogłam i licze na naj ;DD
1 5 1