Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:48:15+01:00
17-14=3 240/3=80 pole to 240 cm bylo w pytni odpowiedz
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:01:01+01:00
A-długość boku
d₁-krótsza przekątna
d₂-dłuższa przekątna
a=17cm
d₁+14cm=d₂
(½d₁)²+(½d₂)²=a² tw.Pitagorasa bo przekątne przecinają się pod kątem prostym

¼d₁²+¼*(d₁²+28d₁+196)=289
½d₁²+7d₁-240=0
d₁²+14d₁-480=0
Δ=196+1920=2116
√Δ=46
d₁=(-14+46)/2=16
d₂=d₁+14cm
d₂=30cm

P=½*d₁*d₂
P=½*16cm*30cm
P=240cm²
16 4 16