Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych 6 cm i 8 cm oraz boku długośći 5 cm.Wysokość graniastosłupa ma długość 20 cm.Oblicz pole powierzchni całkowitej tego graniastosłupa [[[[Prosze o szybka odpowiedz potrzebuje to na jutro !!]]]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:52:59+01:00
Pp=6cmX8cm:2=24cm²
Pb=5cmx20cmx4=400cm²
Pc=24cm²x2+400cm²=448cm²
Pc=448cm²
:**<33
1 5 1
2010-02-04T17:57:20+01:00
D1 - przekątna podstawy = 6 cm
d2 - przekątna podstawy = 8 cm
Pp - pole podstawy = d1d2/2 = 6 razy 8/2 = 48/2 = 24 cm²
Pb - pole powierzchni ściany bocznej = ah
a - długość podstawy = 5 cm
h - wysokość graniastoslupa = 20 cm
Pb = ah = 5 razy 20 = 100 cm²
Pc - pole powierzchni całkowitej = 2Pp + 4Pb = 2 razy 24 + 4 razy 100 =
= 48 + 400 = 448 cm²
odp
pole powierzchni calkowitej = 448 cm²