Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:55:10+01:00
Odruch warunkowy to taki którego sie nauczyliśmy np. Jazda na łyżwach. Aby on nie zanikł musimy co jakiś czas go powtarzać, uczyć sie go ponownie.
2010-02-04T18:10:34+01:00
Odruch nabyty, wyuczony, jego łuk odruchowy jest wykształcany na podstawie kojarzenia informacji zebranej przez osobnika i tworzenie nowych połączeń między różnymi ośrodkami nerwowymi, nie jest przekazywany genetycznie, odruchy warunkowe są podstawą np. mowy ludzkiej.

A tak mniej naukowo:
Odruch warunkowy to taki którego sami się nauczyliśmy, wiec aby nie zanikł należy systematycznie go powtarzać i kształcić.
Ponieważ nawet jeśli on zaniknie będziemy w stanie po latach i kilku próbach odnowić go bez potrzeby uczenia się go na nowo.