Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T17:58:58+01:00
Adptacja jest to zaakceptowanie jakiejś rzeczy, czy jakiegoś zdarzenia, może być także adaptacja książki czy filmu.

ekranizacja- reżyser tworząc ekranizację może użyć wątek utworu, lub też skoncentrować się na którymś z aspektów.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:05:36+01:00
ADAPTACJA 1

Rezultat adaptowania coś stworzonego przez dostosowanie czegoś innego do funkcjonowania w nowym charakterze np.ekranizacja powieści . Adaptacja filmowa.

Adaptacja 2
zmienienie lub modyfikowanie czegoś w taki sposób , by mogło funkcjonować w innych warunkach i służyć innym celom ,dostosowywanie czegoś do istnienia w inny sposób w innym charakterze.

Ekranizacja
Zbieg adaptacji filmowej istniejącego już wcześniej utworu np.dzieła literackiego lb sztuki teatralnej , równiez film który jest wynikiem takiej adaptacji . Rezyser dokonał ekranizacji powieści Prusa .Powieść miala kilka ekranizacji.

jak by co to wzięłam ze słownika współczesnego języka polskieg
1 5 1