Odpowiedzi

2010-02-04T17:58:35+01:00
Podstawy potęgi państwa pruskiego stworzył Wielki Elektor czyli Fryderyk Wilhelm I.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:03:37+01:00
Podstawą potęgi politycznej państwa zakonnego był przodująca w skali ówczesnej Europy organizacja ekonomiczna, która doprowadziła w połowie XIV wieku do rozkwitu i potęgi Krzyżaków oraz zdobycia przez nich czołowej pozycji w basenie morza bałtyckiego. Potęgę Krzyżaków wzmocniło także umocnienie się w Inflantach. W 1329 roku pokonali Rygę a siedem lat później nabyli posiadłości w Estonii.

Chyba ze chodzi o to:
Podstawą potęgi Prus była to główna siła i podstawa całej floty pruskiej.
(strategia działań w pewnym stopniu też:))
Pozdro :)
13 3 13