Odpowiedzi

2010-02-04T18:03:23+01:00
Obw-obwód prostokąta
x-dłuższy bok
y-krótszy bok

Obw=24cm
x=y+5cm

Obw=2*x+2*y
24cm=2*y+10cm+2*y
4*y=14cm
y=3,5cm
x=8,5cm
P=x*y
P=29,75cm²
2 3 2
2010-02-04T18:06:04+01:00
X = 1 bok
x = 2 bok
x + 5 = 3 bok
x = 5 = 4 bok

x + x + (x+5) + (x+5) = 24 cm
24 - 10 : 4 = 14 : 4 = 3,5 = 1 i 2 bok mają po tyle
3,5 + 5 = 8,5 = 3 i 4 bok tyle mają

spr. 3,5 + 3,5 + 8,5 + 8,5 = 24

Pp = 3,5 x 8,5 = 29,75

1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:12:54+01:00
X-dłuższy bok
z-krótszy bok

O = 24cm
x=z+5cm

O = 2*x+2*z
24cm=2*z+10cm+2*z
4*z=14cm
z=3,5cm
x=8,5cm

P=x*y
P=29,75cm²

jak pomoglem daj naj ;]
2 5 2