Dębowy słupek ma kształtgraniastosłupa prawidłowego czworokątnego którego krawędz podstawy jest równa 10cm a wysokość 2,5m ile kg waży ten słupek jezeli 1 decymetr sześcienny tego drewna waży 0.8kg blagam szybko na jtr z góry dz!!

3

Odpowiedzi

2010-02-04T18:08:09+01:00
2,5m=250cm
V=10cm*10cm*250cm
V=100*250
V=25000cm szesciennych
V=25DM SZESCIENNYCH
25*O,8=20KG
Najlepsza Odpowiedź!
  • Anwa
  • Rozwiązujący
2010-02-04T18:09:24+01:00
2,5m=250cm
Pp=10*10=100
V=Pp*H
H=250cm
V=250*100
V=25000cm3
1dm3=1000cm3
25000cm3=25dm3
25*0,8kg=20kg
2010-02-04T18:10:49+01:00
A - krawędź podstawy = 10cm = 1dm
h - wysokość słupka = 2,5 m = 25 dm
V - objętość słupka = Pph
Pp = a² = 1 razy 1 = 1dm²
V = Pph = 1 razy 25 = 25 dm³
Q - waga słupka = V/0,8 = 25/0,8 = 31,25 kg