Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:05:27+01:00
Tropikalne gleby, gleby pasa tropikalnego, strefowe gleby obszarów międzyzwrotnikowych powstające w warunkach klimatu gorącego (średnia roczna temperatura wynosi 25°C).

Ze względu na zróżnicowane uwilgotnienie wydziela się trzy strefy gleb tropikalnych: wilgotną, przejściową i suchą. Tworzą się one pod zróżnicowaną roślinnością (wilgotne lasy równikowe, wilgotne i suche lasy podrównikowe, trawiaste sawanny) i należą do nich m.in.: czerwone i czerwonożółte gleby laterytowe, czarne gleby tropikalne, gleby cynamonowoczerwone, prymitywne gleby pustyń tropikalnych.

Duża część gleb tropikalnych jest urodzajna, jednak przy zastosowaniu niewłaściwej techniki upraw może szybko ulec wyjałowieniu.
2010-02-04T18:10:40+01:00
W tropikach powstają czarnoziemy,czerwone i czerwono-żółte gleby laterytowe, gleby cynamonowoczerwone i prymitywne gleby pustyń tropikalnych.
1 5 1