Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:12:47+01:00
Układ limfatyczny lub inaczej układ chłonny (łac. systema lymphaticum)– otwarty układ naczyń i przewodów, którymi płynie jeden z płynów ustrojowych – limfa, która bierze swój początek ze śródmiąższowego przesączu znajdującego się w tkankach. Układ naczyń chłonnych połączony jest z układem krążenia krwi. Oprócz układu naczyń chłonnych w skład układu limfatycznego wchodzą także narządy i tkanki limfatyczne. Najważniejszą funkcją układu chłonnego jest obrona przed zakażeniami oraz cyrkulacja płynów ustrojowych.

;D
1 1 1
2010-02-04T18:14:55+01:00
Jest zbudowany z otwartych naczyń limfatycznych i gruczołów: węzłów chłonnych, grasicy, migdałków, śledziony z tkanki limfatycznej. Produkuje białe ciałka krwi w węzłach, zwalcza szkodliwe czynniki mogące zagrozić organizmowi, odprowadza limfę do krwi.
;)
1 5 1
2010-02-04T18:17:40+01:00
Układ limfatyczny zbudowany jest z otwartych naczyń limfatycznych oraz z tkanki limfatyczne z której zbudowane są węzły chłonne, , grasica, migdałki, śledziona i grudki chłonne.
Funkcje:
-odpornościowa – w węzłach limfatycznych powstają niektóre białe ciałka krwi
-neutralizująca – zwalcza ciała oraz substancjei obce i szkodliwe dla organizmu
-odprowadzająca – odprowadza limfy z powrotem do krwi
1 3 1