Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:22:19+01:00
Impesjonizm narodziłsię we francji, dominował w latach 1860-1900. Polegał na pokazaniu świata sprzecznego z akademickim, sprzeczne były z wieloma akademickimi konwencjami. Dażono do pokazania odczucia chwili, nie skupiano się ani na fabule, ani na moralnym przesłaniu dzieła. twórczość impresjonistów był uważana za niezgodną z tradycją. Skupiano się na uwydatnieniu ruchu, światła, koloru.Wszystk obyło jaśniejsze niż w obrazach akademickich artystów.

Artyści
Paul Cezanne 1839-1906
Edgar Degas 1834-1917
Claude Monet 1840-1926 Plaża w Pourtyville, Katedra w Rouen, harmonia błękitu, Wiatr (rząd topoli), Stacja Saint-Lazare
Camille Pissarro 1830-1903
Pierre Auguste Renoir 1841-1919 Huśtawka, Krajobraz algierski. Wąwóz Dzikiej Kobiety
Auguste Renoir, Bal w Moulin de la Galette
Alfred Sisley 1839-1899
15 3 15
2010-02-04T18:28:04+01:00
Impresjonizm to kierunek w malarstwie i rzeźbie ostatniego trzydziestolecia XIX w. i początkach XX w., którego celem było maksymalne zbliżenie do natury oraz subiektywne utrwalanie zjawisk jednostkowych.

* Pierre Bonnard (Akt , Akt w wannie , na lodowisku )
* Eugène Boudin ( Wybrzeże Portrieux , Trouville , Dok w Rotterdamie )
* Gustave Caillebotte ( Cykliniarze , Musée d'Orsay )
* Mary Cassatt
* Claude Debussy ( ogród w deszczu , Morze , Popołudnie Fauna)
* Georges Seurat ( Kąpiel w Asnieres , Plaża w Bas-Butin )
* Alfred Sisley ( Aleja Kasztanowa , Dworzec w Sevres

a najbardziej znani polscy impresjoniści:

* Olga Boznańska
* Józef Pankiewicz
* Władysław Podkowiński
9 3 9