Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:33:23+01:00
A = 6 cm
h1 = 7 cm
P = Pp + 4P1 = a² + 4* (1/2)*a*h1 = (6 cm)² + 2*6 cm* 7 cm =
= 36 cm² + 84 cm² = 120 cm².
P - pole powierzchni całkowitej ostrosłupa
Pp - pole podstawy ostrosłupa ( kwadrat)
P1 - pole ściany bocznej ostrosłupa ( trójkąta o wysokości h1)
4 P1 - pole powierzchni 4 jednakowych ścian.

Odp. Pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa jest równe
120 cm².
5 3 5
2010-02-04T18:41:06+01:00
A=6cm
Pp=a*a
Pp=6cm*6cm=36cm kwadratowych
Pc=Pp+Pśb
Pśb=4*P1
P1=a*h przez dwa
P1=6cm*7cm/2=42cmkwadratowych/2=21cm kwadratowych
Pśb=4*21cm kwadratowych=84cm kwadratowych
Pc=36cm kwadratowych+84cm kwadratowych=120cm kwadratowych
4 3 4