Odpowiedzi

2010-02-04T18:25:40+01:00
Pp=½*a*h=½*a*a√3/2
Pp=4√3 cm²
b-krawędzie boczne
a=b√2
b=a√2/2
b=2√2 cm
Pb=3*b*b*½
Pb=3*2√2*2√2*½
Pb=12cm²

Pc=Pp+Pb=4√3cm²+12cm²=4(√3+3)cm²
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T23:04:47+01:00
A = 4 cm
P = Pp + 3*P1
Pp - pole podstawy ,tj. trójkąta równobocznego
h - wysokość Δ równobocznego
h = a√3/2
Pp = (1/2)* a*h = (1/2)*(4 cm)*(4 cm)√3/2 = 4√3 cm²
Ściany boczne są Δ prostokątnymi równoramiennymi, zatem ich
podstawa jest średnicą okręgu opisanego na nich, czyli a =2r = 4cm
r = 2 cm oraz h1 = r = 2 cm.
P1 = (1/2)*a*h1 = (1/2)*4 cm*2 cm = 4 cm²
P = Pp + 3 * P1 = 4√3 cm² + 3* 4 cm² = 4*(√3 + 3) cm².
Odp. Pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa jest równe
4*(√3 +3) cm².
10 2 10