Odpowiedzi

2010-02-04T18:29:40+01:00
Objętośc liczymy mnożąc 3 wartości:
-pierwszy bok podstawy
-drugi bok podstawy
- wysokość bryły

na przykład, kiedy podstawą bryły jest prostokąt o wymiarach 3cm i 5cm, a jej wysokośc to 4cm, to należy je przez siebie pomnożyć:
3cm(pierwszy bok podstawy) x 5cm(drugi bok podstawy) x4cm( wysokość bryły) =60 cm3( sześciennych)


2010-02-04T18:31:55+01:00
Objętość liczmy tak:
wpierw musisz mieć gęstość ciała oraz masę.
to dzielisz przez siebie tzn masa podzielone przez gęstość
(zapisujesz V = m / g [czyt.ro])

to jeśli na fizykę.
jeśli nie masz danych takich jak gęstość i masa korzystaj z powyższego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:35:31+01:00
Liczenie objętości to jedna z łatwiejszych rzeczy(o niebo łatwiejsza niż pole)

objętość brył, które mają 2 podstawy(sześcian, prostopadłościn, czy inny graniastosłup), ma objętość=
POLE PODSTAWY RAZY WYSOKOŚĆ BRYŁY

zależy jaka jest podstawa, wzór będzie różny
1] podstawa Δ:v= pole Δ razy wysokośc BRYŁY
2] podstawa kwadrat: v= a² razy wysokość BRYŁY
3]podstawa prostokąt:v= ab razy wysokośc BRYŁY
4]podstawa romb:v=ah razy wysokośc BRYŁY
5]podstawa trapez:v=½(a+b)h razy wysokośc bryły
6]podstawa sześciokąt foremny:v=6a²√3:4 razy wysokośc Bryły

w przypadku ostrosłupów jest tylko 1 podstawa, ale v licz tak samo, z tym,że v= zawsze ⅓ tego co podałam wyżej

przykłady
zad.1]oblicz objętość prostopadłościanu o podstawie prostokątnej o bokach=2cm i 3cm, wysokośc prostopadłościanu=8cm

v=abh=2×2×3×8=96cm³
zad.2] oblicz objętośc ostroisłupa prawidłowego trójkątnego o boku podstawy=2cm i wysokości ostrosłupa=10cm

v=⅓a²√3:4×10=⅓×2²√3:4×10=3⅓√3cm³