Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:30:18+01:00
Pojedynki- kiedy panował pokój, pojedynki i turnieje były jedynym sposobem na wykazanie się przez rycerza umiejętnościami i walecznością. Pojedynki były też szansą na wzbogacenie się, ponieważ często zwycięzca zabierał od pokonanego jego własność- konia, zbroję, łupy wojenne.
3 3 3
2010-02-04T18:32:00+01:00
Opisywać będę jeden ze zwyczajów który zwany jest nałęczką.Nałęczka to zwyczaj, który pokazuje miłość panny do rycerza.Chodzi w nim o to na przykładzie Zbyszka i Danuśki, Dwórka kochała Zbyszka i gdy miał on zginąć zrzuciła mu na głowę białą chustę zwaną nałęczką.Chodzi mniej więcej o to że każda zakochana panna może uratować swego rycerza przed śmiercią zrzucając mu na głowę właśnie białą chustę.Moim zdaniem jest to bardzo przydatny zwyczaj ponieważ kiedy rycerz jest o coś np. niewłaściwie oskarżony a ma swą drugą połowę ona właśnie może go uratować przed śmiercią.
4 4 4