Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:30:47+01:00
Trojąkt równoramienny ma dwa ramiona (b) tej samej długości oraz podstawę (a).

b=a+3
2b+a=42

2(a+3)+a=42

2a+6+a=42

3a+6=42

3a=36

a=12
b=12+3=15

Odp. Podstawa trójkąta ma długość 12cm, a ramiona maja długości 15cm.
15 2 15
2010-02-04T18:32:52+01:00
Obwod trojkata rownoramiennego jest rowny 42cm. Ramie trojkata jest o 3 cm dluzsze od podstawy. Oblicz dlugosc podstawy oraz dlugosc ramienia tego trojkata .
ob=ab+c
ob=42cm
x- dł podstawy
x+3-dł ramienia
x+3-dł ramienia
x+3+x+3+x=42
3x+6=42
3x=42-6
3x=36|:3
x=12(cm)-dł podstawy
12cm+3cm=15sm-dł ramienia

spr. 42cm=12cm+15cm+15cm
42cm=12cm+30cm
42cm=42cm
odp. Długość podstawy wynosi 12 cm , a długość ramienia 15cm.
Pozdrawiam;)

9 4 9