Proszę o rozwiązanie zadania mam to zadane na jutro a nie umiem tego zrobi więc proszę o pomoc

Zadanie 1
Za pewną kwotę pieniędzy można kupić 4 kg cukierków po 4,5 zł. Ile kilogramów cukierków tańszych o 20 % kupimy za tą kwotę ?

Zadnie 2
Samolot przebył pewną drogę w 1 godzinę i 6 minut . W jakim czasie przebędzie on tę drogę ,jeśli będzie leciał z prędkością większą o 20 %

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:31:40+01:00
Za pewną kwotę pieniędzy można kupić 4kg cukierków po 4,5 zł. Ile kilogramów cukierków tańszych o 20% kupimy za tę samą kwotę?

4*4,5 = x
x = 18zł
taką mamy ilość pieniędzy,

80% * 4,5zł = 0,8*4,5 = 3,6
to jest cena tanszych cukierkow.

18/3,6 = 5

Odp: możemy kupić 5kg cukierkow.


godzina i 6 minut to 1,1h
prędkość początkowa x
prędkość zwiększona o 20% to 1,2x

prędkość i czas, to proporcja odwrotna (im większa prędkość, tym krótszy czas)

x --------- 1,1 h
1,2x ----- T

1,2x * T = x * 1,1
1,2T = 1,1
T = 11/12 h = 55/60 h = 55 min
1 5 1
2010-02-04T18:33:18+01:00
Zad.1
4x4,5=22zł
4,5x0,8=3,6zł
22:3,6=6,(1)

drugiego niestety nie umiem