Odpowiedzi

2010-02-04T18:33:27+01:00
Racje Antygony: Antygona kierowała się sercem i miłością braterską. Musiała pochować brata mimo wszystko. To jej brat. Jego ciało miały rozszarpać ptaki lub inne zwierzę?! To rodzina i nikt by inaczej nie zrobił.
Racje Kreona: Antygona to jego rodzina lecz kierował się prawem. Inaczej wszyscy by tak zrobili i wybuchły by wojny. Więc kierował się prawem.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:39:54+01:00
Antygona;
- broniła brata nie dlatego, że zdradził, ale dlatego, że wierzyła bardziej w prawo boskie niż ludzkie.
- wierzyła, że gdy ciała martwego się nie pochowa, to dusza nie trafi do Hadesu, gdzie miałaby spoczynek.
- przeciwstawiła się Kreonowi, ponieważ miłość do brata była ważniejsza niż jakiekolwiek zakazy.

Była wierna i kochała z całego serca. Była gotowa na to by poświęcić swoje życie, aby mogła pochować ciało brata.

Kreon;
- Był władcą sprawiedliwym, więc nie faworyzował rodziny.
- Chciał ukarać winnego tak jak ZDRAJCĘ.
- Twierdził, że do wszystkich zasad trzeba się dostosowywać, nie wolno było mu się sprzeciwiać, a wszystkich, którzy tego nie przestrzegali karał.

Starał się być władcą godnym, sprawiedliwym i takim chciał być widzianym w oczach ludu.
10 4 10