Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:34:06+01:00
A.) chęć uniknięcia prześladowań przez patriotów.
b.) chęć kontynuowania walki o niepodległość za granicą
1 5 1
2010-02-04T18:36:21+01:00
A) Zaplątanie się w wojny północne o egzotyczne Inflanty, wpierw przez Zygmunta II Augusta, potem Stefana Batorego, Zygmunta III Wazę i wreszcie przez Augusta II Wettina na początku XVIII wieku.
b) Brawurowe zwycięstwo pod Wiedniem 14 tys. husarii Jana III Sobieskiego nad ponad 100 tys. armią turecką wielkiego wezyra Kara Mustafy (1683).
c) Warcholstwo i sobiepaństwo polskiej magnaterii i szlachty w czasach przedrozbiorowych, a głównie w XVIII wieku.
2010-02-04T18:37:29+01:00
Częśc ludzi emigrowała z powodów politycznych gdyż byli uczestnikami powstań i byli poszukiwani przez zaborców.
a inni po prostu za chlebem ponieważ gospodarczo nie działo sie dobrze w kraju podzielonym zaborami.