Rozwiązywanie Równań
zad 1
Bartek i tata Bartka mają razem 45 lat.Gdy urodził się Bartek,jego tata miał 25 lat.Ile lat ma Bartek,a ile jego tata?
zad 2
Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat.Ile lat ma Basia a ile Agnieszka?
Z Góry dziękuje!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:33:45+01:00
1.Bartek i jego tata mają razem 45 lat. Gdy urodził się Bartek , jego tata miał wtedy 25 lat. Ile lat ma Bartek , a ile jego tata ?
x- wiek bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25 /+x

x+y=45
y=25+x

x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10
10+y=45 /-10
y=35
O: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.

2.Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat . Ile lat ma Basia, a ile Agnieszka?
x- wiek basi
y- wiek agnieszki

x-1=2(y-1)
x=y+5

x-1=2y-2
x=y+5

y+5-1=2y-2
y-2y=-2-5+1
-y=-6 /×(-1)
y=6
x=6+5
x=11

O: Agnieszka ma 6 lat, a Basia 11.
2010-02-04T18:36:57+01:00
1)
x- wiek bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25 /+x

x+y=45
y=25+x

x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10

10+y=45 /-10
y=35

Odpowiedź: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.

2)
a- wiek basi
b- wiek agnieszki

a-1=2(b-1)
a=b+5

a-1=2b-2
a=b+5

b+5-1=2b-2
b-2b=-2-5+1
-b=-6 /a(-1)
b=6
a=6+5
a=11

Odpowiedź: Agnieszka ma 6 lat, a Basia 11.
1 1 1
2010-02-04T18:40:08+01:00
1. x- wiek Bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25

x+y=45
-x+y=25

2y=70//:2
y=35

x+35=45
x=10

2. x-wiek Basi
y-wiek Agnieszki

x=y+5
x-1=2(y-1)

x-y=5
x-1=2y-2

x-y=5//*(-2)
x-2y=-1

-2x+2y=-10
x-2y=-1

-x=-11
x=11

11=y+5
6=y

Odp: Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6
1 2 1